Låter som Center, ser ut som Vänster?
När Småföretagarna gjorde valquiz trodde många att Centerpartiet stod bakom Vänsterpartiets politik.
När Småföretagarna gjorde valquiz trodde många att Centerpartiet stod bakom Vänsterpartiets politik.
1,4 procent av rösterna i årets val gick till spillo, eller rättare sagt, till partier som inte klarade att ta sig över fyraprocentspärren till riksdagen. Rösterna skulle kunna ha avgjort årets mycket jämna val.
Robert Gustafsson och Henrik Schyffert diskuterar vilket parti som är det bästa att rösta på. En klassiker som tål att ses om.
Tre vita män. Det är vad du har att välja mellan för statsministerposten i Sverige. Mer realistiskt står det antagligen mellan två vita män.
“Hade jag varit chef här så hade jag lagt ner P3 för längesedan, för jag tycker att det är vänsterliberal smörja rakt igenom”
“Mångkulturalism är inte rätt väg”, tycker kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor.
Miljöpartiet vill att alla nya bilar som säljs i Sverige ska kunna köra på biobränsle. El- och vätgasbilar berörs inte. Man föreslår att en ny lag träder i kraft 2023.